Peremajaan plasma

Peremajaan kulit adalah kawasan paling popular dalam kosmetologi estetik moden. Lebih-lebih lagi, pada masa kini, semakin kerap, keutamaan diberikan kepada progresif bukan invasif (tanpa melanggar integriti kulit) dan juga kaedah pendedahan tanpa sentuhan. Dan salah satu kaedah yang inovatif dan berkesan ialah peremajaan plasma (plastik bukan pembedahan).

prosedur peremajaan kulit plasma

Kebanyakan, jika tidak semua, jenis pembaharuan kulit adalah berdasarkan prinsip kerosakan terkawal pada kulit, mencetuskan proses penjanaan semula, yang akhirnya membawa kepada penurunan tanda-tanda penuaan yang boleh dilihat. Kaedah plasma berfungsi dengan cara yang sama, tetapi dengan beberapa helah.

Pertama, bahan aktif, plasma, adalah gas terion bertenaga tinggi. Kedua, nitrogen yang digunakan adalah lengai secara kimia dan menyekat pembakaran tisu, menggantikan oksigen yang diperlukan untuk proses pengoksidaan. Akibatnya, lapisan kulit rosak oleh plasma (disebabkan oleh pemanasan, pemisahan dan penyejatan), tetapi mereka tidak terbakar seperti di bawah tindakan laser ablatif, oleh itu, tiada luka terbuka terbentuk. Pendekatan ini mengurangkan risiko kesan sampingan seperti parut, jangkitan, dan perubahan warna.

Apa yang diharapkan daripada peremajaan plasma

Pengurangan perubahan berkaitan usia sedia ada, pencegahan perkembangannya dan penampilan awal. Prosedur ini mempunyai kesan mengangkat yang ketara (disebabkan oleh "penyejatan" kepak kulit), melicinkan kelegaan kulit dengan mengurangkan kedalaman kedutan dinamik dan statik, melembutkan perjalanan lipatan semula jadi, memperbaiki dan meratakan warna kulit. Selain itu, hasilnya bukan sahaja muncul sejurus selepas permulaan kursus rawatan, tetapi juga secara beransur-ansur meningkat selama beberapa bulan. Kesan terbesar boleh dijangka selepas kira-kira 3 bulan.

Petunjuk untuk digunakan

  1. Blefaroplasti tanpa pembedahan.
  2. Rawatan stretch mark dan menghilangkan parut.
  3. Rawatan jerawat dan selepas jerawat.
  4. Menghilangkan kedutan di sekeliling mata (kaki gagak), di sekitar mulut (kantung).
  5. Penghapusan kelonggaran kulit: pada leher, perut (perut selepas bersalin).
  6. Menyelaraskan kontur muka.
  7. Pembuangan fibroid, nevi, papilloma, bintik-bintik umur, xanthelasm, dyskeratosis.

Kontraindikasi

  1. Penyakit onkologi yang didiagnosis di mana-mana penyetempatan.
  2. Kehadiran penyakit kulit prakanser di kawasan yang terjejas atau disyaki sedemikian. Neoplasma jinak lain bukanlah kontraindikasi untuk peremajaan plasma.
  3. Penyakit ENT di peringkat akut (sinusitis dan lain-lain bentuk sinusitis, rinitis, rinosinusitis).
  4. Tempoh kehamilan. Pada masa yang sama, prosedur ini mempunyai profil keselamatan yang agak tinggi, kerana ia tidak membawa kepada perubahan sistemik (umum) dan perubahan metabolik yang ketara. Dan dalam penerbitan perubatan terdapat laporan tentang kejayaan penggunaan peremajaan plasma pada wanita yang membawa anak. Tetapi tidak boleh dilupakan bahawa perubahan hormon fisiologi semasa kehamilan menjejaskan keadaan kulit dan boleh mengubah keberkesanan prosedur.
  5. Tempoh penyusuan.
  6. Penyakit darah, tetapi pada masa yang sama, kehadiran anemia kekurangan zat besi ringan dengan kesihatan yang memuaskan biasanya bukan alasan untuk menolak prosedur anti-penuaan.
  7. Tempoh akut penyakit berjangkit, kehadiran peningkatan suhu badan.
  8. Penyakit kelenjar tiroid, disertai oleh hipertrofi tempatan atau meresap tisunya dan / atau perubahan hormon.
  9. Kerosakan buah pinggang dan hepatik.
  10. Penyakit kardiovaskular dalam peringkat dekompensasi.

Bagaimana prosedur dijalankan

Peremajaan muka plasma tidak memerlukan latihan khas, pematuhan awal kepada sebarang diet, atau perubahan dalam cara hidup biasa. Tetapi beberapa hari sebelum sesi, adalah dinasihatkan untuk tidak menggunakan scrub dan kulit yang agresif, untuk melawat solarium, dan orang yang mempunyai kecenderungan untuk reaksi alahan tidak boleh mencuba produk dan kosmetik baru.

Apabila menggunakan peranti, walaupun pesakit dengan ambang kesakitan yang rendah tidak memerlukan anestesia tempatan. Sesi penyembuhan / peremajaan berlangsung 15-30 minit, tempohnya bergantung pada keparahan masalah dan kawasan kawasan yang dirawat.

Pesakit duduk di kerusi kosmetologi atau di atas sofa, dan pakar yang menjalankan prosedur, tanpa sentuhan, mengarahkan aliran berdenyut atau aliran plasma dari hujung peranti ke kulitnya. Pada masa yang sama, adalah mungkin untuk memilih mod operasi yang paling sesuai untuk pesakit tertentu. Sesi biasanya bermula dengan prarawatan kulit untuk menyediakannya untuk kesan yang lebih kuat seterusnya dan untuk mengurangkan keamatan sensasi yang dialami. Selepas selesai prosedur, kawasan yang dirawat tidak perlu digunakan. Untuk 3 hari akan datang, adalah dinasihatkan untuk menahan diri daripada scrub, peeling, lawatan ke pantai dan solarium.

Bilangan prosedur yang disyorkan ialah 1-2 prosedur setahun.